Saturday, October 27, 2012

Serabut Oh Serabut!!!

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam harmoni pembuka kata pemanis bicara...(hamboi bahasa! serupa mcm ayat pengacara majlis hari anugerah kecemerlangan lg).....SALAM AIDILADHA buat semua pembaca blog ku...atau yg mengikuti blog ku ini (ada ke????).
Start awal bulan oktober hingga kini aku mmg serabut gila ngan keja di sekolah...dengan karenah bos aku yg serupa hampeh...preparation program utk pelajar especially budak tingkatan 3 yg dh lepas PMR...bebudak yg dok tunggu giliran nk buat sesi kaunseling tu x campur yg dtg secara sukarela.....laporan sesi kaunseling yg x sempat bertulis lg....kerja2 pengurusan dan pentadbiran yg makin belambak....kursus...bengkel...mesyuarat...Ya Allah kuatkan tangan kaki badan dan otak aku utk mengadap semua kerja2 tu...Haaaaa! Sapa kata keja cikgu senang??!!!! Sapa kata cikgu blh balik awal??!!! Sapa kata cikgu banyak cuti sekolah???!!! Ni meh aku nk jwb semuanya.....cikgu skrg bkn mcm cikgu zaman P.Ramlee...semua cikgu nk kene buat...key in PBS, isi borang SBP online, kelas tambahan, kena jaga periksa SPM waktu cuti sekolah, kena mai brtugas di sekolah waktu cuti...kena buat program mcm2 kat bebudak...dan baaanyaaakkkk lg la...cuba p tya kat guru2 yg hangpa kenai..cer tanya...cer tanya...Ishhh! Knp aku ter 'emo' la pulok...cer rileks skit yanz.....ni br ja mukaddimah hehehhehehe...

K utk pengetahuan korang aku bkn nk cita sgt keja aku tu...sbnrnya aku nk tunjuk bila kepala otak kita serabut tempat yg selalu menjadi tumpuan kita pun akan serabut. Sila tgk gambar di bawah, malu aku nk mengaku tu harta benda aku hahahahhaha!!!!
Serabut gila kan....Blh gila kalau aku tgk lama2!

Di sebabkan aku dh x sanggup tgk aku perlu buat sesuatu supaya bibir aku mampu tersenyum kembali seterusnya melegakan otak aku walaupun keja aku byk yg x selesai lg di sekolah...itu pun salah satu teknik penyelesaian masalah! Ngeh..ngeh..ngeh ( apa la aku ni gelak serupa mcm org x dak gigi ).

Setelah mendapat gaji maka tanpa berlengah masa aku pun p la beli drawer utk mengemaskini properties aku yg wajib digunakan setiap hari. Dan hasilnya.......


Taraaaaaaa......lega mata memandang ringan otak yg memikul...( apa punya pepatah tu? ). Moral of the story here is.....klu kita rasa serabut...cuba cari sesuatu yg blh diubah agar kita rasa lega walaupun sedikit...less is better than nothing....
Apa lagi jom cuba mengikut cara anda!!!! (^_____^)


No comments:

Post a Comment