Monday, January 28, 2013

Aku, kenangan 2012 dan hello 2013!

Tgk tajuk pun cam cerpen, x pun tajuk filem....kuang..kuang...kuang...perasan yang amat sgt...

Rasanya masih sempat untuk aku kongsi sedikit sebanyak apa yg aku lalui pada tahun 2012, apa azam aku untuk 2013....

Kenangan 2012

Yang Syok!!!
  • Aku cuti berpantang selama 3 bulan start Januari hingga Mac 2012 ( coz aku bersalin pd 23 Dis 2011-cuti sekolah ujung tahun sambung skali ngan cuti bersalin hehehehe best kan! )
  • Aku ada baby yg sihat dan comel (alhamdulillah) setelah 5 tahun aku berehat dr berjaga malam dek nk kena bagi susu atau salin nappy...so happy with kakak, abang dan adik...my beloved kids.
  • Dapat anugerah perkhidmatan cemerlang utk kali ke-2 (alhamdulillah)
  • Jumpa jualan online yg jual baju cantik2 dan sgt berpatutan harganya sehinggakan aku byk ganti baju2 lama dgn baju2 baru melalui online ni.....semangat menghabiskan duit heheheheeee. Seriously aku x penah beli melalui online sblom ni tau...2012 mengajar aku utk bershopping di alam maya!(mesti korang kata aku ketinggalan zaman)
  • Aku mula berjinak2 jd blogger....x tau nk ckp mcm mana tp serasa mcm ada perasaan baru dlm diri ni...emmmm rasa mcm artis plak (hahahahahahaaaaa perasan gila nk mampos aku ni)
  • Anak lelaki aku dh bersunat!
  • Dapat cari dana untuk buat penambahbaikan di bilik aku bekerja...mintak kat pengetua asyik x dapat ja last2 aku ngan partner bertekad utk usaha sendiri
Yang Tak Syok!!!
  • Tahun 2012 adalah tahun yg aku asyik masam muka dgn hubby aku...semuanya pasal dia nak sgt baby pastu janji nk bantu aku jaga baby last2 aku yg tunggang terbalik jaga sorg2...hapa lg aku mengamuk sakan di penghujung tahun 2012.....
  • Sakit ati ngan sikap bos aku yg x profesional menangani masalah kakitangan dia....aku pun jd mangsa ketidak-profesionalan dia tu! Mmg hangat hati!!!
  • Pulun buat keja bersungguh hati tp rasanya mcm buat keja tu aku ngan partner yg syok sendiri....Bos lak cam x amik kisah ja ikut suka korang la nk buat mcm mana...at least tya la perkembangan aktiviti yg aku ngan partner jalan kan...baru la rasa mcm diberi perhatian dan kasih sayang ( ceh! manja betui aku ni )
  • X dapat p jalan mana2 masa cuti sekolah ujung thn sbb suami banyak keja x leh nk cuti...huaaaaaa!
Walaupun pd korang mungkin x seberapa sgt yg aku lalui...tp setiap manusia mempunyai nilai yg berbeza terhadap satu2 perkara...Jd hasil dr apa yg aku lalui pd 2012 aku buat penambahbaikan utk 2013.



Di sepanjang kenangan 2012



Hello 2013!
  • Bab jaga baby dh settle! Hasil perbincangan yg begitu padu dan jitu maka aku dan suami akan bergilir2 jaga baby yg dh menjangkau umur setahun sebulan...ari ni aku...esok dia...tulat aku...tungging plak dia...kenapa la aku x pikir jadual ni dr masa aku dapat anak first dan second dulu....ishk...ishk..ishk...rugi...rugi hehehehhee
  • Aku nk kerja lebih SANTAI...tak nk semak kepala otak...Work smart..that is my motto starting from now!
  • Weekend is my priority to FAMILY!
  • Make sure dlm seminggu aku dpt buat 2-3 senaman...or any weighing workout
  • More stylish...more fashionable...more trendy....prinsip aku...makin berumur makin kena bergaya
  • Lebih berilmu dan bijak dlm segala hal....that's the greatest beauty to all women.....
Sentiasa meletakkan azam untuk mencapai sesuatu dalam hidup...dan jangan berhenti utk merancang apa yg terbaik untuk diri...Ingat kita merancang Allah yg menentukan...Dan sekiranya apa yg diatur, disusun dan yg diusahakan tidak tercapai atau berlaku rintangan... ingatlah perancangan Allah adalah yg paling tepat dan terbaik untuk kita...Mudah2an Allah mengurniakan yg terbaik pd aku, suami dan anak2 di tahun 2013..amiiinnn. Jadi apa perancangan korang utk tahun 2013? All the best k (^___~)

No comments:

Post a Comment